Voor wie?

Je bent niet meer tevreden met je huidige leefstijl en eetpatroon. Wellicht ben je te zwaar of heb je juist ondergewicht. Het kan zijn dat je (niet) eten soms als vlucht gebruikt omdat je je niet goed voelt. Hoe we eten zegt vaak veel over hoe we in ons vel zitten! Je weet inmiddels dat het nodig is om je eetpatroon te veranderen om je beter te gaan voelen.

Je bent gemotiveerd om je leefstijl te verbeteren, je wilt niet langer op de huidige weg doorgaan. Je realiseert je dat je het zelf zult moeten doen maar dat je inhoudelijke ondersteuning en coaching nodig hebt om het tot een succes te brengen. Misschien omdat het eerder niet gelukt is of omdat het gewoon lastig is om concrete stappen te zetten. Het aanpassen van gewoontes en patronen kan moeilijk zijn, zeker als ze je naast nadelen ook bepaalde voordelen bieden. Samen gaan we aan de slag om deze cirkel te doorbreken!

Werkwijze

Intake
Tijdens het intakegesprek, dat op de praktijk plaatsvindt, probeer ik een zo goed mogelijk beeld te krijgen van jouw situatie: de aanleiding, de medische situatie en eventuele klachten, je persoonlijke situatie en wat je wilt bereiken. Tevens bespreken we uitgebreid het huidige voedingspatroon en leefstijl om je zo concreet mogelijk te adviseren over veranderingen hierin. Aan het eind van het gesprek geef ik zo nodig informatie op papier mee, of ik stuur een persoonlijk advies na.

Vervolgconsulten
De vervolgconsulten vinden veelal buiten plaats in de vorm van een wandelconsult. Wandelend coachen heeft veel voordelen. Buiten praat je anders met elkaar dan binnen, meer ontspannen. Doordat je in de natuur bent word je je vaak beter of sneller bewust van hoe het met je gaat en wat je daaraan wilt en kunt doen. Het gaat letterlijk stromen. En daarnaast ben je ook nog eens lekker in beweging!  Het aantal vervolgconsulten is afhankelijk van jouw situatie en je persoonlijke behoefte aan advies.

Klik hier voor de algemene en betalingsvoorwaarden van Diëtistenpraktijk Paulien Kruiper.

Klik hier voor de privacyverklaring van Diëtistenpraktijk Paulien Kruiper.

Vergoeding

Cliënten dienen hun factuur zelf in te dienen bij de zorgverzekering voor vergoeding, met uitzondering van DSW-verzekerden. Afhankelijk van de verzekeraar en de polis, wordt ca 75 tot 100% van de factuur vergoed. Sommige zorgverzekeraars vergoeden de behandeling alleen als je een verwijsbrief hebt van je huisarts of specialist.

De basisverzekering vergoedt dieetadvisering om medische redenen wordt voor 3 uur per jaar, waarbij het eigen risico van toepassing is.

Daarnaast hebben sommige zorgverzekeraars extra uren dieetadvisering in een aanvullend pakket opgenomen. Kijk hier of jouw aanvullende verzekering dieetadvisering vergoedt in 2019. De vergoeding vanuit het aanvullende pakket valt niet onder het eigen risico, maar de vergoeding vanuit de basisverzekering wordt als eerste aangesproken.

Tarieven

Als je de consulten zelf wilt betalen of als je meer consulten nodig hebt dan de zorgverzekering vergoedt, dan gelden de onderstaande tarieven:

Intakegesprek: € 65 + evt. € 16,25-32,5- (60 min. en 15-30 min. individueel advies)
Vervolgconsult: € 65 euro (60 min.)
Kort vervolgconsult: € 32,50 euro (30 min.)
Telefonisch consult of per email: € 16,25 euro (per 15 min.)

Bij verhindering kun je tot 24 uur van te voren de afspraak telefonisch of via email annuleren en verzetten. Afspraken die korter dan 24 uur van te voren worden afgezegd, worden in rekening gebracht. Dit geldt ook voor ziekte. Klik hier voor de algemene en betalingsvoorwaarden van Diëtistenpraktijk Paulien Kruiper.

Facturen ontvang je van mij en dienen rechtstreeks aan mij betaald te worden, omdat ik geen contracten meer afsluit met verzekeraars. In 2019 heb ik nog wel een contract met DSW.

Klachten over de behandeling

Wanneer je een klacht hebt over de behandeling, probeer deze dan eerst te bespreken met mij om te kijken of we het samen op kunnen lossen. Als we er niet uitkomen, kan een klacht worden ingediend bij het Klachtenloket Paramedici. Het klachtenloket is ook per mail of telefonisch te benaderen: 030-310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of info@klachtenloketparamedici.nl.
Er is een informatiefolder voor cliënten over de Klachten- en geschillenregeling Paramedici. Klik hier voor de folder: “Ontevreden? Blijf er niet mee zitten”.

Share: